Tilmelding

OBS Tilmelding er lukket!

DM Alrid 2019

7. – 8. september 2019

Dansk Islandshesteforening og Toppur inviterer til
DM i Alrid den 7. + 8. september 2019 på Birkegården

Der udbydes følgende klasser:
DM-klassen AL1 samt AL2, AL3 og AL4

Der rides efter gældende Alrid-reglement og gældende FEIF Rules and Regulations med danske særregler. AL3 og AL4 kan rides både individuelt og i hold. Udholdenheds- og terrænlydighedsruterne er i terrænet omkring Birkegården. Lydighed rides i 20×40 m ridehal, gangartsdisciplinen rides på 250 m ovalbane og hurtighedsdisciplinen afvikles på 200 m grusvej tæt på stævnepladsen.

Tilmeldingen åbner på www.sporti.dk:

For AL1: 10.06.2019 kl. 18.00

For AL2: 17.06.2019 kl. 18.00

For AL3: 24.06.2019 kl. 18.00

For AL4: 01.07.2019 kl. 18.00

Tilmeldingen lukker den 18. august 2019, eller når der er fyldt op.

Vi har plads til maksimalt 70 deltagere efter først-til-mølle-princip. Der kan ændres klasse og/eller hest til og med 18. august, derefter opkræves der et gebyr på 200,- kr for ændringer. Der kan dog kun skiftes til en højere klasse. Seneste dato for ændringer er dog den 1. september, og ændringer er forbeholdt at det passer med tidsplanen osv. Man kan ikke få refunderet startgebyr uden dyrlæge-/lægeerklæring, og der betales ikke refusion for tilkøb og Sporti-/betalingskortgebyr. Det er ikke muligt at sælge sin plads til anden side. Stævneledelsen opretter efter behov en venteliste (AL1- og AL2-ryttere bliver taget først ind fra ventelisten, ellers går det efter den dato, man er kommet på ventelisten). Stævneledelsen forbeholder sig retten til at aflyse klasser med 4 eller færre deltagere. 

Startgebyr er 1415,- kr. pr. ekvipage (inkl. Sporti-gebyr og betalingskortgebyr).
Dette inkluderer:

  • Forplejning:
    • Lørdag: Morgenmad, frokost, aftensmad og kaffe/the hele dagen.
    • Søndag: Morgenmad, frokost og kaffe/the hele dagen.

(Drikkevarer må gerne medbringes.)

  • Campering (strøm kan tilkøbes)
  • Fold til hesten fra fredag aften til søndag; hegn og strøm medbringes

Der er mulighed for følgende tilkøb:

  • Leje af boks (500,- kr for weekenden)
  • Strøm til campering (100,- kr)
  • Tilskuercampering inkl. forplejning (400,- kr, OBS eksl. strøm)

Hver ekvipage skal medbringe en officiel stævnehjælper over 18 år. Hjælperen bliver tildelt opgaver ifm. stævnets afvikling, f.eks. forhindringsdommer, dommersekretær, ledvogter m.fl. Hver hjælper skal stå til rådighed mindst 1 hel dag. Medhjælpere har gratis forplejning og campering hele weekenden.

Hvis man ikke har en medhjælper, kan man betale sig fra det ved tilmeldingen (350,- kr).

Overnatning:
Mulighed for campering på stævnepladsen (eget telt/campingvogn; strøm kan tilkøbes).

Andre muligheder: der findes mange sommerhuse i området (nemt at finde på Google). 

Program:
Camping og tjek-ind er mulig fra fredag kl. 16.00 (sekretariatet lukker kl. 20.00 fredag)

Stævnet starter lørdag morgen med morgenmad og tjek-ind. Der er ryttermøde lørdag morgen.

Banegennemgang er fredag kl. 18.00 for AL1 og AL2 og AL3, og lørdag morgen efter ryttermødet for AL3 og AL4.

Tidsplaner og kort over udholdenheds- og terrænlydighedsruter vil være tilgængelige på opslagstavlen på stævnepladsen. Desuden offentliggøres ruter og idealtider via mail til rytterne samt på Facebook 3 dage inden stævnet.

Der er stævnesmed på Birkegården begge dage.

Alle ryttere uanset klasse skal have rytterlicens, som købes via Sporti og skal oplyses ved tilmelding. Der kræves A-licens for DM-klassen og D-licens for AL2, AL3 og AL4. Regler for rytterlicens findes på www.islandshest.dk.

Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet. Ved ankomst skal der forevises hestepas og vaccinationskort, og tro- og loveerklæring skal afleveres (findes på www.islandshest.dk). Det er rytternes eget ansvar at overholde gældende vaccinationsregler.

Al ridning er på eget ansvar.

Det er rytternes eget ansvar at overholde gældende regler for stævneridning under DI.

Publikum er meget velkomment. Der er mange spændende boder, aktiviteter og konkurrencer for både rytterne og publikum, og man kan gå i terrænet og se hestene i aktion. Der kan købes mad, kage og kaffe/te. Tilskuer-campering og forplejning inkl. festmiddag lørdag aften kan købes for 400,- kr.

Der er brug for mange hjælpere. Har du lyst til at snuse til Alrid og har ikke en stævnehest klar i år, så meld dig som stævnehjælper og se, hvordan det foregår. For dette får du gratis forplejning og campering hele weekenden, og du kan samtidig se masser af flotte ekvipager i aktion. Skriv en mail til toppuralrid@gmail.com.

Hjælp os med at dele dette fantastiske arrangement – følg os på Facebook og Instagram #DMAlrid2019.

Ved spørgsmål kontakt stævneledelsen:

Marion Randelshofer og Pia Dora Jakobsen, ToppurAlrid@gmail.com

Vi glæder os til et fantastisk stævne!

Med venlig hilsen
DI og Toppur

Mødested/startsted
Adresse: Birkegården, Jeshøjvej 1, 8410 Rønde, Danmark